Velkommen til Esbjerg Kommune - Forside

Gå til hovedindhold (Tryk Enter)

Diabetes | Facts og viden

Telemonitorering tilbydes borgere i Esbjerg kommune som har fået stillet diagnosen type 2-diabetes og måler blodsukker.

Tilbuddet kræver desuden MitID.

Facts om diabetes

Læs om forskellige områder indenfor diabetes og arbejdet hermed

Om diabetes

Her på siden, kan du få råd og tips til, hvordan du passer godt på dig selv og din krop i hverdagen samtidig med at du undgår følgesygdomme.

Om diabetes

Kost, motion og livsstil

Her på siden, kan du få råd og tips til, hvordan du passer godt på dig selv i hverdagen i forhold til kost, motion, rygning og alkohol.

Kost, motion og livsstil

Netværk

Her på siden kan få hjælp til at udvide dit netværk som diabetes diagnosticeret.

Netværk

Information om sundhedstilbuddet

• Mål og indsend dit blodsukker, der ses af en sygeplejerske op til to gange ugentligt
  • Sygeplejersken vurderer og rådgiver dig i forhold til hverdagslivet med diabetes
  • Opnå bedre indblik og forståelse for egen sygdom
  • Der udlånes iPad til formålet. Levering af og oplæring i udstyr kan finde sted i dit hjem eller på Sundhedscentret. Tilbuddet er ikke tidsbegrænset. Du kan til enhver tid afslutte forløbet.
  • Vær opmærksom på, at tilbuddet ikke er en erstatning for et lægebesøg, ligesom det ikke må opfattes som et akutberedskab.

Er du interesseret i tilbuddet om måling, kan du henvende dig til Velfærdsteknologisk Center i kontaktboksen til højre, så tager vi gerne en samtale med dig.

Kriterier

• Du har fået stillet diagnosen type 2-diabetes
  • Du har en bevilling på blodsukkerapperat
  • Du har fast bopæl i Esbjerg Kommune