Din side som barn og ung

De voksne skal passe godt på jer børn og unge under 18 år. Derfor siger loven også, at du har ret til at få hjælp, hvis du har brug for det. Her på siden kan du se, hvordan du får hjælp af os her i Esbjerg Kommune.

Ring til en voksen i kommunen

Hvis du er under 18 år og føler dig ked af det, bange eller har brug for at tale med nogen, kan du ringe til os i kommunen. Vi vil gøre vores bedste for at hjælpe dig, men dit navn kan ikke altid holdes hemmeligt, hvis vi skal hjælpe dig.

Du kan ringe til kommunen alle hverdage:

Mandag - onsdag: 8:00 - 15.30

Torsdag: 8:00 - 17:00

Fredag: 8:00 - 13:30

På telefon:

Andre du kan ringe til

Ring til BørneTelefonen

BørneTelefonen er en gratis telefon, chat og hjemmeside, hvor du altid kan tale med en voksen om dine problemer. Du behøver ikke fortælle, hvad du hedder. Du kan ringe til BørneTelefonen på telefon: 116 111 hele døgnet.

Kontakt BørneTelefonen

Ring altid 112, hvis du er i fare

Bliver du slået? Har du tanker om at gøre skade på dig selv? Eller er du i fare lige nu? Så skal du straks ringe på telefonnummer 112 for at få hjælp. Du kan ringe 112 alle dage både dag og nat.

Akut brug for hjælp: Ring 112

Familiekontakten

Familiekontakten tilbyder åben anonym rådgivning til forældre, børn og unge op til 18 år. Her kan du være helt dig selv, og det er helt okay, hvis vi ikke kender din adresse, og vi behøver heller ikke kende dit navn, hvis det er det, du foretrækker.

Kontakt Familiekontakten

Spørgsmål og svar

Inge Thorup er super god til at forklare, hvordan vi her i kommunen kan hjælpe dig. Hun har lavet flere film, der kan hjælpe dig med bedre at forstå, hvordan du kan få hjælp.

Se alle videoerne med Inge.

Anden vigtig information

Svære ord, der er gode at kende

Hvis du skal til møde med en børne- og ungerådgiver i kommunen, kan der være nogle ord, som du ikke kender så godt.

Se de svære ord, der er gode at kende

Der er også andre der kan hjælpe dig

Hvor du ikke behøver fortælle, hvem du er, hvis du ikke har lyst. Her kan du tale med voksne, der lytter og kan give dig trøst og gode råd.

Se her hvem der ellers kan hjælpe dig

Vold, konflikter, omsorgssvigt og seksuelle overgreb