Levering og reparation af hjælpemidler

Har du fået bevilget et hjælpemiddel, som kommunen indkøber til dig eller låner dig, bliver det leveret af Hjælpemiddeldepotet.

Vedligeholdelse

Du skal selv sørge for almindeligt vedligehold og drift af hjælpemidlet, herunder:

  • Rengøring
  • Smøring
  • Luft i hjul
  • Lapning
  • Efterspænding
  • Udskiftning af sliddele

Reparation

Hvis dit hjælpemiddel eller nødkald går i stykker, skal du kontakte Hjælpemiddeldepotet, som vil reparere det. Se kontaktoplysninger til højre på siden.

Du er selv ansvarlig for at få dit hjælpemiddel fragtet hjem, hvis det går i stykker, når du er ude at køre. Hos flere autohjælpefirmaer kan du købe et abonnement på en transportordning. En lifttaxa kan også transportere dit køretøj for dig.

Går dit hjælpemiddel i stykker, skal du undersøge, om dit forsikringsselskab dækker skaden.

Når du ikke længere har brug for dit hjælpemiddel

Skal du ikke bruge dit hjælpemiddel længere, afhenter Hjælpemiddeldepotet det på din adresse.

Din lokale ergo- eller fysioterapeut kan oplyse dig om, hvornår du kan forvente at få dit hjælpemiddel hentet. Hjælpemidlet skal afleveres rengjort.

Kontakt

Sundhed & Omsorg
Hjælpemiddeldepotet
Tlf. 76 16 16 16. Telefontid reparation af hjælpemidler: Mandag - fredag: 9.00 - 11.00 Telefontid reparation af nødkald: Mandag - fredag: 8.30 - 15.00. Åben hjælpemiddelservice tirsdage kl. 12.00 - 14.30
Oddesundvej 32
6715 Esbjerg N
Skriv til Hjælpemiddeldepotet
© 2012 i Esbjerg Kommune