Kontakt Borgerservicecentrene

Velkommen til Borgerservicecentrene i Esbjerg Kommune

Borgerservicecenter Esbjerg

Borgerservicecenter Bramming

Borgerservicecenter Ribe

Undgå ventetid

Digital Post, Mail, Telefontid og Fax

Hotline Syddanmark

Banegården, Bramming

Medarbejdersøgning ikke muligt længere


Borgerservicecenter Esbjerg

Rådhuset
Torvegade 74
6700 Esbjerg

I Borgerservicecenter Esbjerg skal du trække et nummer i den elektroniske stander.

Nummersystem sikrer, at du hurtigst muligt kommer til det rigtige betjeningssted.
Er du i tvivl, er du velkommen til at spørge i Informationen.

I venteområdet er der PC'ere, som du kan benytte til digitale selvbetjeningsløsninger på nettet.

Åbningstider for personlig henvendelse:

Mandag - onsdag kl. 10 - 15
Torsdag kl. 10 - 17   
Fredag kl. 10 - 12 

Der holdes lukket dagen efter Kr. Himmelfarstdag og alle hverdage mellem jul og nytår.

Ca. ventetid ved personlig henvendelse:


Borgerservicecenter Bramming

Rådhuset
Sct. Knuds Allé 7
6740 Bramming

Åbningstider for personlig henvendelse:

Mandag kl. 14 - 17 
Tirsdag lukket    
Onsdag kl. 12 - 15  
Torsdag lukket 
Fredag lukket 

Der holdes lukket dagen efter Kr. Himmelfarstdag og alle hverdage mellem jul og nytår.

 


Borgerservicecenter Ribe

Rådhuset
Giørtz Plads
6760 Ribe

Åbningstider for personlig henvendelse:

Mandag lukket     
Tirsdag kl. 12 - 15      
Onsdag lukket   
Torsdag kl. 10 - 17
Fredag lukket       

Der holdes lukket dagen efter Kr. Himmelfarstdag og alle hverdage mellem jul og nytår.


 

Undgå ventetid

  • Hvis du vil undgå ventetid, kan du bestille tid til nyt pas på nedenstående link. Det er kun i Esbjerg, du kan booke en tid. 
    Bestil tid til pas i Borgerservicecenter Esbjerg ved at klikke her (ny side)
     
  • Ring til Esbjerg Kommunes Kontaktcenter på tlf. 7616 1616 og få hjælp til Digital selvbetjening.
     
  • Ring til Hotline Syddanmark på tlf. 7616 1616 søndag til torsdag frem til kl. 21.00 og få hjælp til Digital selvbetjening.
     
  • Besøg Borgerservice på Banegården i Bramming Torsdag fra 10.00 til 12.00 og få hjælp til Digital selvbetjening, Digital Post/ e-Boks mv.

Digital Post, mail, telefontid og fax

Skriv digitalt og sikkert - benyttes til post med personlige oplysninger

Klik her for at komme direkte ind og skrive til Borgerservice på Borger.dk - Husk NemID

Post fra Det Offentlige sendes som Digital Post, med mindre du er fritaget fra Digital Post 
Se på borger.dk hvordan du får adgang til din digitale postkasse.

Mailadresse - kan benyttes til post UDEN personfølsomme oplysninger
raadhuset@esbjergkommune.dk

Skriv digitalt og sikkert - benyttes til post med personlige oplysninger

Klik her for at komme direkte ind og skrive til Borgerservice på Borger.dk - Husk NemID

Post fra Det Offentlige sendes som Digital Post, men mindre du er fritaget fra Digital Post 
Se på borger.dk hvordan du får adgang til din digitale postkasse.

Du kan ringe på tlf. 76 16 16 16 og telefonen er åben:

Mandag-onsdag kl. 8.00-15.00
Torsdag kl 8.00-17.00
Fredag kl 8.00-13.00

Der holdes lukket dagen efter Kr. Himmelfarstdag og alle hverdage mellem jul og nytår.

Fax

7616 1617


 

Hotline Syddanmark

Mangler du hjælp til digital selvbetjening uden for alm. åbningstid kan du nu ringe til Hotline Syddanmark mellem kl. 15.00 – 21.00 søndag til torsdag og få hjælp.

Ring på tlf.: 76 16 16 16 – og du er et stort skridt nærmere et svar.
Læs mere her (nyt vindue)


 

Banegården Bramming

Jernbanegade 9
6740 Bramming

Kontakten med det offentlige starter på nettet.

Har du brug for hjælp til dine digitale muligheder, kan du nu få hjælp af Borgerservice på ”Banegården”

Åbningstider
Torsdage kl. 10-12

Der holdes lukket dagen efter Kr. Himmelfarstdag og alle hverdage mellem jul og nytår.

Her kan du få hjælp til fx:

  • NemID
  • Digital Post/ e-Boks.dk
  • Søge om div. ydelser digitalt
  • Esbjergkommune.dk - Borger.dk

HUSK dit NemID / nøglekort.

Har du ikke et NemID, kan du medbringe gyldigt billed-ID, som pas/kørekort, og få NemID med det samme

Har du spørgsmål til andre Borgerserviceopgaver, skal have fornyet pas eller kørekort mv., skal du henvende dig til Borgerservicecentrene. 

 

Det er ikke længere muligt at søge enkelte medarbejdere frem på Esbjerg Kommunens hjemmeside

Vi arbejder hele tiden på at nedbringe antallet af omstillinger og minimere ventetiden på telefonerne. Derfor har vi oprettet et kontaktcenter, der modtager alle telefoniske henvendelser. Kontaktcentret kan både tjekke, hvor langt dine sager er i systemet, og sikre, at du altid bliver stillet videre til rette medarbejder.

Du kan ringe til Kontaktcentret på tlf. 7616 1616.

© 2012 i Esbjerg Kommune