Madservice

Bor du i eget hjem, og er du ældre, syg eller handicappet, kan du efter behov få bevilget madservice.

Læs på denne side om:

Sådan søger du om madservice

Kontakt Visitationen eller din kontaktperson, hvis du har behov for madservice.

Hvem kan få madservice?

Du kan få madservice i kortere eller længere perioder, hvis:

  • du er ældre, syg eller handicappet
  • Visitationen vurderer, at du ikke selv kan klare den daglige madlavning

Hvad kan du få?

Du kan vælge mellem at:

  • få kolde færdigretter bragt ud en gang om ugen
  • bruge den bevilligede madservice til at købe dagens varme ret på et af de plejecentre, hvor der er en café
  • kombinere de to ovennævnte tilbud efter en fast aftale

Kolde færdigretter

Du kan få leveret kolde færdigretter en gang om ugen.

Du bestiller mad for en uge ad gangen. Hver uge kan du vælge mellem en række forskellige retter fra et menukort. Hvis du ikke vælger, vil du automatisk modtage de første syv hovedretter på menukortet. Du opvarmer selv maden, når du ønsker at spise den.

Det betyder, at du selv bestemmer, hvornår på dagen du har lyst til at spise det varme måltid, ligesom du selv bestemmer, hvilken ret du ønsker at spise hvornår.

Særlige behov

Hvis du har særlige behov, har du mulighed for at få for eksempel:

  • specielle diæter, som er anbefalet af din læge, sygehuset eller plejepersonalet
  • tygge- og synkevenlig mad
  • mad med høj energi, hvis du ikke kan spise så meget

Hvad koster det?

Madservice (2016)

Hovedret 51,00 kr.
Biret 15,00 kr.
Smør selv-madpakke med to stykker brød og pålæg 23,00 kr.
Smør selv-madpakke med tre stykker brød og pålæg

34,00 kr.

Priserne er inklusive udbringning. Biret og madpakke kan kun købes sammen med køb af en hovedret.

Betaling

Du betaler månedsvist bagud. Regningen kan tilmeldes betalingsservice.

Har du valgt en kombination af at få leveret kolde færdigretter og at spise på en af plejecentrenes caféer, vil du få en samlet regning for begge tilbud.

Du skal betale for den bestilte mad, også hvis du ikke træffes hjemme, og du ikke får maden genleveret eller afhentet.

Kommunal eller privat leverandør

Du kan vælge, om maden skal leveres af en kommunal eller en privat leverandør.

Alle leverandører, du kan vælge imellem, er godkendte af Esbjerg Kommune. Det betyder, at de alle skal leve op til de kvalitetskrav, vi som kommune stiller til hjælpen.

Hvis du ønsker at skifte leverandør, skal du kontakte Visitationen.

Der er en måneds opsigelse til den 1. i en måned ved skift af leverandør.

Levering og afbestilling

Levering

Hvis du får bevilget madservice, kan leveringen sættes i gang fra dag til dag.

Maden leveres en gang om ugen af en madchauffør. Maden leveres på samme ugedag og på cirka samme tidspunkt. I forbindelse med helligdage kan der ske ændringer.

Genlevering

Hvis du ikke træffes hjemme, når vi kommer med maden, tager vi maden med retur, og din madchauffør undersøger årsagen til, at du ikke er hjemme.

Hvis du ønsker det, kan maden genleveres mod betaling. Du kan få maden genleveret ved at ringe til den leverandør, som du får madservice fra. Se telefonnumrene til højre på siden.

Du kan også selv hente eller få dine pårørende til at hente maden efter aftale.

Afbestilling

Hvis du ønsker at afbestille maden, skal det ske senest dagen før levering af maden og inden kl. 12.00, hvis du vil undgå at betale for den.

Du afbestiller maden direkte hos den leverandør, som du får madservice fra. Se telefonnumrene til højre på siden.

Kontakt

Sundhed & Omsorg
Visitationen
Tlf. 76 16 16 16, Telefontid: Mandag - fredag: 8.00 - 14.30 Tirsdag: 10.00 - 14.30
Postadresse: Torvegade 74
6700 Esbjerg
Skriv til Visitationen

Kontakt

Afbestilling eller genlevering:
 

Esbjerg Kommunes Madservice
Områdecenter Hedelund
Tlf. 76 16 16 16
Skriv til Madservice

 

Det Danske Madhus A/S
Tlf. 70 70 26 46

© 2012 i Esbjerg Kommune